EINESS

Cicle de cultura digital i ESS (Economia Social i Solidària)

Programació DIALEGS
Responsive image

Track: “Accions performatives per a transformar el futur”

Els dos diàlegs performatius del cicle de cultura digital EinESS 2022 posen en conversa a sis professionals del món de les arts i la cultura digital, per reimaginar el present i transformar el futur.

Cada una de les sessions es composa d’una conversa amb dues figures del món de la cultura digital i les arts experimentals, conduïda per Antònia Folguera, i d’una entrevista + performance a càrrec d’una artista experimental.

Diàleg: 18:00-19:15
Rocío Manzano, Nus Cooperativa i membre de El Col·lectiu de Companyies
Periferias Cimarronas feat. Yos Iki Piña Narvàez, Afrocaribenyx, diàsporx transfrontererx

Modera: Antònia Folguera

Performance: 19.15-20.00
Sara Fontán, experimentació sonora

Dijous 10/11/22 18.00-19:30 [en viu]

Ateneu Harmonia (Barcelona)

Participants

Antònia Folguera @bzzzbip

Es defineix a si mateixa com a "aventurera multimèdia". És comissària, comunicadora i algo així com a productora cultural, però no del tot. Treballa en la intersecció de l'art i la cultura digitals i la música electrònica. És comissària a Sónar+D (el congrés de tecnologies creatives de Sónar), forma part de l'equip de la XRCB (Xarxa de Ràdios Comunitàries de Barcelona), organitza des de fa 16 anys "Dorkbot Barcelona, Gent que fa coses rares amb electricitat" i col·labora amb festivals com Eufònic, STRP i Keroxen, entre altres

#ESS #ComunitatDigital #financesalternatives #crowdfundingcivic

Rocío Manzano @rociomanzano

Fundadora de NUS Cooperativa, la seva formació i la seva trajectòria han estat molt ecléctiques i és des d’aquest eclecticisme des d’on es defineix. Formada en interpretació de cinema i interpretació teatral ha anat complementant els seus estudis amb cursos i formacions de dansa, cant, teatre de les oprimides, facilitació de grups i treball de processos.
A nivell professional s'ha mogut entre el terreny de l'audiovisual, el teatre i la facilitació de grups.
En teatre ha trobat l'equilibri entre ser actriu, directora, productora i gestora. Com a actriu destaca “17 simpàtiques maneres d’acabar amb el capitalisme” de la Cia Casa Real (estrenada al Teatre Tantarantana), com a directora la feina feta a l'espectacles “PLA-DUR” de Atzur Visual (Antic Teatre) i en l’àmbit de la producció “Assajar és de Covards” de la Cia Casa Real (Teatre Tantarantana).
Dins NUS és la coordinadora de l'àrea de teatre, on també porta la producció i la coordinació artística, és la cap de comunicació. A més és membre activa de les assemblees activistes i sectorials El Col·lectiu de Companyies i Dones i Cultura.

#culturatransformadora #teatresocial #teatredeloprimit #culturafeminista

Yos Iki Piña Narvàez (Periferias Cimarronas) @erchxspinha @ParchitaPower

Cimarrona- fugitiva. caribeñx, escritorx, performer, dibujante. Investiga archivos anticoloniales y disidencias sexuales. Forma parte del colectivo Ayllu, la cooperativa Periferia Cimarrona y el gupo experimental de pensamiento negro radical “in the wake” del espacio afro. Sus creaciones forman parte de la Colección del Museo Reina Sofía, ha participado en la Bienal de Sidney, La Trienal de las Artes en Brasil, y próximamente en la Bienal de Kochi, La India.

#Activisme #Performance #Investigació #ArtesVivas

Sara Fontán @sara_fontan

Quan li pregunten a la Sara Fontán per què no fa cançons, respon que no ha trobat la manera de fer coses que quedin per a tota la vida. I és que, per a Sara Fontán, reconeguda violinista en formacions com La Orquesta del Caballo Ganador, part del duet de música i dansa Piña, Arbol o Manos de Topo, el format de la cançó li ve petit quan està al capdavant del seu violí i d’uns quants pedals. «Tocar és el primer i pensar ve després».

#Improvisació #Experimental #Vanguardia #ArtesVivas