Projecte Ingenu "El último panda"
Entrem en un museu on contemplem els propers 1000 anys de la humanitat. A través d’una
audioguia, viatgem per un futur distòpic on els ossos panda s'han extingit i els científics
aconsegueixen incubar un embrió fora del ventre matern. Per primera vegada, l'espècie humana
té el poder de decidir sobre la seva evolució. Quin futur ens espera en una societat immersa
en una evolució tecnològica exponencial? Selecció genètica, transhumanisme, intel·ligència
artificial, ecofeixisme… Una peça que repensa la relació amb l'espectador i proposa un
format entre la instal·lació i el teatre, on el públic –proveït d'uns auriculars– transita
lliurement per l'espai escènic i decideix on posar la seva mirada per construir el muntatge
final.
Projecte Ingenu entén el teatre com una experiència immersiva i les seves propostes
s’allunyen de les narratives convencionals. Per a l'espectacle "El dia que va morir l'últim
panda", que s'estrenarà a la propera Fira de Tàrrega 2022, volem repensar la relació
públic-artista proposant una escenificació híbrida entre la instalació i el teatre. El
públic caminarà lliuremente per l’espai escènic, convertit en un museu, amb l’ajuda d’una
audioguia en format d’auriculars inalhàmbrics. L’espai escènic es compondrà d’estructures
mòbils que els intèrprets modificaran i desplaçaran per entre el públic. La música
electrònica generada en directe i utilitzant els propis elements de l’escenografia com a
recursos sonors, transformaran aquesta audioguia en una banda sonora que afegirà noves capes
de significat.
En aquesta sessió, d'uns 40 minuts, representarem diversos fragments de la obra, en el
moment present de maduració, en dos formats complementaris. El primer, s'oferirà una vista
'realitzada' on anirà focalitzant l'atenció de l'espectador en aquells espais on s'esdevé
l'acció principal. El segon, una vista 'multicàmera' on el propi espectador pot visualitzar
totes les càmeres simultàniament i pot anar fixant la seva atenció a aquells detalls que més
li interessen. En ambdós formats, l'espectador podrà pausar, avançar i retrocedir l'acció
per repassar seqüències concretes. L'espai virtual habilitat també serveix com a repositori
documental del procés creatiu, per a arxivar i revisitar els diversos moments a posteriori.
@projecteingenu
Potencialitats de la Cultura Digital Oberta
“Vam començar a utilitzar el concepte slowtheatre per definir-nos. El moviment Slow pretén abordar el problema de la «falta de temps» a través d’establir connexions amb allò humà; com a col·lectiu, la nostra recerca està orientada a generar vivències que ens retornin a la dimensió humana, que posin èmfasi en les relaciones humanes i el tempo natural d’aquestes. La pretensió és construir un espai de «repòs», on la pressa per resoldre una situació no sigui un criteri vàlid. Així doncs, vam iniciar la producció slow d’espectacles mantenint-nos al marge del tempo estàndard de producció, mentre reformulàvem la manera de resseguir l’entrenament actoral i les activitats comunitàries.“
-Projecte Ingenu